Open Access Articles- Top Results for Buenos Aires Herald

Buenos Aires Herald

Buenos Aires Herald
Type Daily newspaper
Format Berliner
Owner(s) Editorial Amfin S.A.
Editor Carolina Barros
Founded 1876
Language English
Headquarters SA The Buenos Aires Herald San Juan 141 1063 Buenos Aires Argentina
Circulation 20,000[1]

The Buenos Aires Herald is an English language daily newspaper from Buenos Aires, Argentina. Their slogan is A World of Information in a few words.


Under the original name of The Buenos Ayres Herald, it was founded on 15 September 1876 by Scottish immigrant William Cathcart. At first it consisted of a single sheet with advertising on the front and mostly shipping coverage on the back. When Cathcart sold the paper a year later, it changed from a weekly to a daily format, focusing on more typical newspaper content, but always with a large shipping section. It fast became the main source of local information for the English-speaking population of Buenos Aires.

In 1925 the Rugeroni brothers, Junius Julius y Claude Ronald bought the paper.[2]

The Evening Post Publishing Company from Charleston, South Carolina, USA, purchased a controlling interest in Junius Rugeroni's holdings in 1968. In 1998, the Evening Post Publishing Company became the sole owner of the newspaper.[3] Starting on 15 December 2007, the Argentine businessman Sergio Szpolski, bought the newspaper and added it to his multimedia holdings. Almost a year later, Szpolski sold it to Amfin, which publishes the financial newspaper Ámbito Financiero.[4]

During the military dictatorship in Argentina (1976-1983) The Buenos Aires Herald, under the direction of the British journalist Robert Cox, was the only local media that told the story of the forced disappearances of people from the opposition to the regime. Due to this, Cox was detained for a while and his family received threats, and an attempt to kidnap his wife was made. This forced him to leave the country with his family in 1979.[5] [6]

Columnist Eric Ehrmann wrote for the paper during the transition from dictatorship to democracy (1985-1990) under the editorships of Dan Newland, James Nielsen and others. His articles discussed the proliferation risks associated with the controversial Condor (Tammuz) medium range guided missile system being built by Argentina and Iraqi Baath Party strongman Saddam Hussein along with European companies, and controversial dual-use issues that caused Argentina to ratify the Nuclear Non-proliferation treaty. Ehrmann was simultaneously writing columns about Southern Cone politics for the American "Christian Science Monitor," and "National Review."

The newspaper's opposition against the military regime between 1976 and 1983 led to constant threats. Staff writer Andrew Graham-Yooll was forced into exile.[7] At the time Yooll was simultaneously writing for the British Daily Telegraph. Yool returned to The Buenos Aires Herald as editor-in-chief in 1994.


The Buenos Aires Herald: has a Berliner format, and depending on the day of the week, it comes with supplements:

  • OnSunday: (Sundays): A Sunday supplement with a view to the events of the past week. Includes an analysis of the events of the week and commentary from the Buenos Aires Herald's staff.
  • World Trade: (Mondays): Covers foreign commerce news and maritime issues related to commerce.

See also


  1. ^
  2. ^
  3. ^
  4. ^ "Ámbito Financiero compró Buenos Aires Herald a Szpolsky" (in español). Urgente 24. Retrieved 13 December 2008. 
  5. ^ Guinzberg, Victoria. "Homenaje a Robert Cox, ex editor del "Herald". El hombre que vio a la bestia". Retrieved 10 February 2008. 
  6. ^ Bruschtein, Luis (14 May 2005). "Las notas del ‘Herald’ salvaron vidas humanas". Página/12. Retrieved 10 February 2008. 
  7. ^ ARGENTINA Press, Media, TV, Radio, Newspapers Press Reference

External links